Онлайн маркетинг? Как?

Дискусия в 'Online' започната от cross, 23 Мар 2017.

  1. cross

    cross Финансов стажант

    Регистриран:
    16 Мар 2017
    Постове:
    8
    Лайкове:
    1
    Репутация:
    1
    Интересно ми е какво разбирате под "онлайн маркетинг". Тоест - как успявате да накарате клиента да се върне и да поръча втори, трети, че и десети път...

    Чувал съм, че някои колеги наистина държат страхотна комуникация с клиентите - кодове за отстъпка, имейл комуникация, обаждания по телефона и т.н. Но дали това не е малко агресивен похват - не всеки обича да му се пращат SMS-и при промоции и телефонни обаждания за потвърждение/завършване на поръчката.

    Какво мислите? :)
     
  2. V.Andreev

    V.Andreev Сметководител

    Регистриран:
    7 Апр 2017
    Постове:
    66
    Лайкове:
    28
    Репутация:
    20
    Карам клиентите да се връщат като им предлагаме "специално обслужване" - Държим се Приятелски

    - Интересуваме се за какво ще използват продукта, ако имам нещо по - добро което да решава тяхния проблем го споделям, макар да имаме по - малка печалба
    - Питам ги какво искат да има, какво не им харесва и т.н

    От всички неща който си изброил, не използваме само изпращане на SMS ( за момента )
     
  3. TomHagen

    TomHagen Финансов стажант

    Регистриран:
    4 Май 2017
    Постове:
    17
    Лайкове:
    10
    Репутация:
    3
    На първо място- много добър сайт. Може и мобилно приложение- каквото имат много от известните брандове. От там нататък всико, което колегата В. Андреев е описал. Там където аз работя "облъчваме" клиентите и с sms-и, въпреки че има и стационарни търговски обекти, търговски представители и т.н. Някои клиенти се дразнят на sms, други от по-старите поколения са доволни, че ги получават, защото за електронна поща не искат и да чуят, а телефоните им са в джоба така или иначе. Освен това е желателно да се публикуват и полезни статии на сайта на компанията, които да предизвикат у клиентите реакция от типа "ейй верно бе, почти бях забравил". Пример: онлайн магазин за авточасти публикува статия преди началото на зимата " А вие подготвихте ли автомобилите си за зимния сезон?" Там в десетина изречения е посочено какво клиентите да проверят, направят и т.н. След като прочетете статията си задавате въпрос от рода "дали антифризът в колата ми не е за смяна?" и купувате антифриз от онлайн търговеца. Примерът е елементарен, но дава яснота как с една статия се насочва вниманието на клиента към определени стоки и респективно към покупката им. Друг подход е публикуването на интересни исторически факти- например историята на десерта Тирамису на началната страница на онлайн магазин за сладкарски изделия. Всичко зависи от таргетирана (целева) група клиенти и стоките/услугите, които се предлагат. Целта е не просто клиентите да получават оферти, а посещението на сайта или фейсбук страницата на търговеца да е увлекателно за тях и така покрай увлекателните истории да разгледат и продуктите и да си поръчат.
     
    Bankster and Aleksandar Dyakov like this.
  4. Aleksandar Dyakov

    Aleksandar Dyakov Owner ФорумФинанси

    Регистриран:
    12 Мар 2017
    Постове:
    360
    Лайкове:
    135
    Репутация:
    61
    Много хубаво си го написал @TomHagen - комуникацията винаги трябва да е насочена към него самият, а не към продукта/компанията.
    Много компании тотално задръстват комуникационите си канали със себе си и техните продукти забравяйки най-важното, на клиента му пука винаги и само единствено за него самият!
    Каквото и да се прави винаги трябва да е пречупено през призмата на възприятията на таргета!
     
    TomHagen likes this.

Сподели

  1. Този сайт използва "бисквитки" (cookies). Използвайки този уебсайт, Вие се съгласявате, че можем да поставим „бисквитки” на Вашия кoмпютър / устройство.
    Dismiss Notice